Θανάσης Μαμάκος: Έξι παρεμβάσεις για τη στάθμευση στη Λάρισα – Όχι άλλα χαμένα χρόνια σε λάθος σχεδιασμούς

Θανάσης Μαμάκος: Έξι παρεμβάσεις για τη στάθμευση στη Λάρισα – Όχι άλλα χαμένα χρόνια σε λάθος σχεδιασμούς

Θανάσης Μαμάκος: Έξι παρεμβάσεις για τη στάθμευση στη Λάρισα – Όχι άλλα χαμένα χρόνια σε λάθος σχεδιασμούς 1600 1206 Η Λάρισα που μας αξίζει!

Όταν οι άλλες πόλεις προχωρούσαν τα έργα για υπόγεια πάρκινγκ στη Λάρισα μέναμε σε υποσχέσεις και προεκλογικά πυροτεχνήματα! Η απάντηση στο ερώτημα «Τι έκανε η Δημοτική Αρχή για την επίλυση του τεράστιου προβλήματος των θέσεων πάρκινγκ», στα εννέα χρόνια θητείας της είναι: Απολύτως τίποτα!

Όχι μόνο δεν δρομολόγησε καμία λύση, αλλά μεγιστοποίησε το πρόβλημα, με τις λανθασμένες επιλογές της στο ΣΒΑΚ, την εμμονή της σε διαμορφώσεις που δημιουργούν αδιέξοδα και την αδυναμία της να υλοποιήσει την πολυδιακηρυγμένη θέση της για περιφερειακά πάρκινγκ, που υποτίθεται με βάση το πρόγραμμα που παρουσίασε στις εκλογές του 2019 θα είχε λυθεί ήδη από το …2020!

Το σχέδιο για τη στάθμευση στη Λάρισα που παρουσιάστηκε, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ολοκληρωμένο. Σε πρώτο επίπεδο, οι αριθμοί που δόθηκαν βασίζονται σε στοιχεία και μετρήσεις για τις ανάγκες στάθμευσης του 2015 (!) -σχεδόν μια δεκαετία πίσω. Την ίδια στιγμή, ο ίδιος ο κ.Καλογιάννης παραδέχεται στις δημόσιες τοποθετήσεις του ότι οι ανάγκες, σήμερα, έχουν διπλασιαστεί! Σε δεύτερο επίπεδο, από τη στιγμή που οι προτάσεις που έγιναν δεν εξυπηρετούν ούτε τις σημερινές ανάγκες, πώς θα ανταποκριθούν στις ανάγκες της Λάρισας του 2030; Του 2050; Σε τρίτο επίπεδο, δεν παρουσιάζονται ούτε καν σε αδρές γραμμές βασικά οικονομικά στοιχεία, όπως εκτιμώμενα έσοδα από την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, ούτε πού θα μπορούσαν να κατευθυνθούν αυτά. Ο κ. Καλογιάννης είναι ο πρώτος Δήμαρχος στην ιστορία της Λάρισας που μείωσε θέσεις στάθμευσης στη θητεία του, χωρίς να υλοποιήσει καμία από τις δεσμεύσεις του. Επιδείνωσε το πρόβλημα, απέτυχε και αδιαφόρησε να σχεδιάσει και να δώσει λύσεις. Αντίθετα, παραμονές εκλογών ανακαλύπτει «κρυμμένους παραδείσους», χωρίς κανέναν σχεδιασμό, κανένα πρόγραμμα, καμία διάρκεια υλοποίησης, καμία μελέτη, καμία ενημέρωση για το κόστος και κυρίως καμία πρόταση χρηματοδότησης.

Εννέα ολόκληρα χρόνια χαμένα, θυσία στο βωμό της μεγαλομανίας, των πολιτικών εγωισμών και της αδυναμίας διεκδίκησης λύσεων και χρηματοδοτήσεων.

Όταν μιλούσαμε για υπόγειο πάρκινγκ, που θυμήθηκε πρόσφατα ο κ. Καλογιάννης, εισπράτταμε την απαξιωτική απάντηση «άστα, αυτά δεν γίνονται»! Μόνο που οι άλλες πόλεις το έκαναν. Και το κάνουν με τρόπο που βδεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης για το ότι η αιτία των χαμένων ευκαιριών, δεν είναι άλλη από την ίδια τη Δημοτική Αρχή.

Ο Δήμος Σερρών έχει υπόγειο δημοτικό πάρκινγκ.
Ο Δήμος Τρικκαίων έχει δημιουργήσει στην πλατεία Αντωνίου υπόγειο πάρκινγκ με αυτοματοποιημένη πλήρως διαδικασία.
Ο Δήμος Αγρινίου λειτουργεί υπόγειο πάρκιγνκ στην καρδιά του εμπορικού κέντρου της πόλης (με τρεις υπόγειους ορόφους).
Ο Δήμος Κηφισιάς απέκτησε υπόγειο πάρκινγκ μέσω Ταμείου Ανάκαμψης.
Ο σταθμός αυτοκινήτων στο Ηράκλειο λειτουργεί εδώ και χρόνια.

Τα τελευταία δε χρόνια, δεν ήταν λίγοι οι Δήμοι και οι πόλεις που εξασφάλισαν χρηματοδοτήσεις είτε από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης για τη δημιουργία υπόγειων πάρκινγκ.

Δήμος Γλυφάδας: Εξασφάλισε 14 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την κατασκευή και υπόγειου πάρκινγκ.
Δήμος Φλώρινας: Υπόγειος χώρος πάρκινγκ και προμήθεια ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (με 12,92 εκατ. ευρώ από το «Αντώνης Τρίτσης» (Απρίλιος του 2022).
Δήμος Παλαιού Φαλήρου: Χρηματοδότηση υπόγειου πάρκινγκ στον Φλοίσβο (12,8 εκατ. ευρώ στο «Αντώνης Τρίτσης» ((Ιούλιος 2021).
Δήμος Λεβαδέων: Μελέτη για κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ, στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» (Μάιος 2021).
Δήμος Ρεθύμνου υπόγειο πάρκινγκ δύο ορόφων, στο «Αντώνης Τρίτσης» (Μάρτιος του 2021)

Και μόλις πρόσφατα, ο Δήμος Κατερίνης ενέταξε στο «Αντώνης Τρίτσης» τις μελέτες για διώροφο υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία Μακεδονίας και την ανάπλαση στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού (κάτι μπορεί να μας θυμίζει…).

Υπάρχουν λοιπόν πόλεις που υποβάλλουν προτάσεις, ωριμάζουν μελέτες και εξασφαλίζουν πόρους προκειμένου να εξυπηρετήσουν την ανάγκη για στάθμευση! Δυστυχώς η Λάρισα είναι απούσα!

Ο κ. Καλογιάννης ανήκει στην αντίθετη κατηγορία Δημάρχων: Εκείνων που μιλούν πολύ, τάζουν ακόμη περισσότερα και στην ουσία δεν κάνουν απολύτως τίποτα για να λύσουν τα πραγματικά προβλήματα της πόλης! Αυτή η Λάρισα δεν μας αξίζει!

Τι προτείνουμε

Η πρότασή μας , που θα αναλυθεί διεξοδικά το επόμενο διάστημα, στοχεύει στην αποτελεσματική διαχείριση του προβλήματος στάθμευσης.

  • Δημιουργία περισσότερων από 6.000 θέσεων στάθμευσης, σε χώρους εκτός κέντρου, περιμετρικά του εσωτερικού δακτυλίου, αλλά και στο κέντρο της Λάρισας. Σύμφωνα με τη Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου 2.500 εξ΄ αυτών μπορούν να δημιουργηθούν άμεσα, σε υπαίθριους χώρους και να είναι δωρεάν για τους πολίτες, ώστε να εξομαλυνθούν οι πιέσεις και ο φόρτος κυκλοφορίας που ασκείται, εξαιτίας των παρεμβάσεων του ΣΒΑΚ.
  • Προκειμένου να ξεκινήσει η αντιμετώπιση του ελλείμματος των θέσεων στάθμευσης γρήγορα και με μικρό κόστος, προτείνεται η διερεύνηση διαμόρφωσης συγκεκριμένων χώρων σε υπαίθριους δωρεάν χώρους στάθμευσης.
    Ο Δήμος Λαρισαίων κατέχει σημαντικό αριθμό δημοτικών χώρων στάθμευσης: την τελευταία δεκαετία δεν πραγματοποιήθηκε καμία αναβάθμιση αυτών. Η δική μας πρόταση περιλαμβάνει την αναβάθμιση/αναδιάταξη αυτών των συγκεκριμένων χώρων, με στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή αύξηση των θέσεων. Η χρηματοδότηση τέτοιων δράσεων μπορεί να προκύψει και από ιδίους πόρους ή/και από το Ταμείο Ανάκαμψης, από το ΕΣΠΑ.
  • Να εξεταστεί σοβαρά η πρόταση του ΤΕΕ-ΚΔΘ που αφορά, στη δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης (ΟΣΕ, Κεντρική πλατεία και πλατεία Ταχυδρομείου) και μόνον στον χώρο πλησίον των ΚΤΕΛ η πρόταση αφορά σε υπέργειο χώρο στάθμευσης.
  • Οι θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης να χωροθετηθούν σε μικρή απόσταση βαδίσματος από τον κεντρικό πυρήνα, μόνο στις κύριες οδούς, έτσι ώστε να εξαλειφθούν οι κινήσεις για ανεύρεση ελεύθερης θέσης στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας των γειτονιών.
  • Κίνητρα και ενθάρρυνση μη χρήσης αυτοκινήτου: o δήμος θα αναγνωρίζει μέσα από ένα σύστημα κατά πόσο το αυτοκίνητο παραμένει σταθμευμένο και θα επιβραβεύει τον ιδιοκτήτη του προσφέροντας του προνομιακές προσβάσεις στη δημόσια συγκοινωνία.

Στο χέρι μας η αλλαγή…

Οι υπάρχουσες υποδομές και τρόπος διαχείρισης μέχρι σήμερα δεν μπορούν να υποστηρίξουν τις ανάγκες της πόλης στο παρόν. Πολύ περισσότερο, όταν η κατάσταση φαίνεται ότι θα εκτραχυνθεί τις επόμενες δεκαετίες, λαμβάνοντας υπόψη την αυξητική τάση του πληθυσμού στη Λάρισα και αντίστοιχη κατοχή και χρήση Ι.Χ οχημάτων. Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, λύσεις και δράσεις. Με αδράνεια και λόγια δεν αντιμετωπίζεις τα μεγάλα προβλήματα της πόλης. Αντίθετα συσσωρεύεις αδιέξοδα…

Είναι στο χέρι μας να τα αλλάξουμε όλα αυτά, δημιουργικά. Να μη χάσουμε και άλλα χρόνια σε λανθασμένους σχεδιασμούς και πεταμένες ευκαιρίες.

Στις ιστοσελίδες μας χρησιμοποιούμε τα λεγόμενα cookies βάσει του άρθρου 6, παράγραφος 1, στοιχείο στ) ΓΚΠΔ. Το συμφέρον μας για βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μας πρέπει να θεωρείται ως έννομο, κατά την έννοια της προαναφερθείσας διάταξης. Τα cookies είναι μικρά αρχεία, τα οποία αποθηκεύονται στην τερματική συσκευή σας (laptop, tablet, smartphone κ.α.) όταν επισκέπτεστε την ιστοσελίδα μας.

Διαβάστε Περισσότερα

Ενεργοποίηση/Απενεργοποίηση Google Analytics tracking code.
Ενεργοποίηση/Απενεργοποίηση Google Fonts.
Ενεργοποίηση/Απενεργοποίηση Google Maps.

Όροι Χρήσης

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Καθορίστε τις προτιμήσεις απορρήτου σας ή/και συμφωνήστε με τη χρήση των cookies.